Martin Miko

Váš osobný tréner

+421 915 316 620

Prvý tréning zdarma
facebook
< Naspäť
ja a fitness

05. 01. 2019

5 tipov ako sa po sviatkoch dostať naspäť do formy

Priatelia, klienti, kamaráti, pripravil som si pre vás článok na aktuálnu tému pre mnohých z vás – 5 tipov ako sa po sviatkoch dostať naspäť do formy.

 

1. Nechajte trávenie oddychovať a pred večerom skúste jest menej

Ak mate po sviatočných jedlách pocit, že to s vaším trávením nie je úplne „v poriadku“ skúste si trochu oddýchnuť od prejedania sa a zaraďte do svojho režimu menšie množstvo stravy. Mojim „trikom“ na plne brucho je vždy to že sa na 1-2 dni večer snažím jesť minimum jedla pred spaním, a ak aj nejaké jedlo zjem, tak len veľmi ľahké. Väčšinou by to mala byť kombinácia bielkovín (napríklad vajíčko) a zeleniny. Ďalšou alternatívou je aj kvalitný jogurt s kultúrami.  Porcia by mala byť malá a ideálne je, ak sa po nej budete cítiť tak, že máte takmer prázdny žalúdok.  Nasledujúce ráno by sa mal dostaviť pocit hladu a po rannej toalete by ste mali cítiť ploche brucho bez nafukovania alebo pocitu ťažkosti. Je fajn, ak niekedy dáte svojmu tráveniu trošku oddychu a chvíľkový hlad vôbec nie je zlý. Preto ak cítite, že ste po sviatkoch plný, nafúknutý a nie je vám z toho jedla najlepšie, táto rada by pre vás mohla byť cenná.

2. Zbavte sa ťažko stráviteľných veci (napr. vyprážané, tučne a vysokosacharidové pokrmy)

Toto snáď nemusím dlho opisovať. Je jasné, že vyprážaný rezeň pre váš žalúdok určite nebude tým, čím je napríklad čerstvá zelenina, celozrnné pečivo, kvalitné bielkoviny a zdravé tuky. Preto ak ste už dojedli všetko zo stola a chcete dať svojmu tráveniu zelenú tak sa v chladničke preorientujte znova na zdravé potraviny.  Najväčším problémom pre trávenie sú väčšinou tučné, údené a vyprážané pokrmy, najmä klobásy, vyprážané mäso, šaláty s vysokým obsahom omáčok a dochucovadiel. Pre niektorých môže byť problémom aj zvýšená konzumácia sacharidov, napríklad zo sladených nápojov, zemiakových šalátov a pod. Vyhnite sa týmto kombináciám a budete sa cítiť lepšie.

3. Pridajte zeleninu a inú vlákninu

Kvalitný reštart pre vaše trávenie zabezpečí optimálna dávka vlákniny. Snažte sa konzumovať čerstvú zeleninu, ktorú používajte aj ako prílohu k hlavnému jedlu a skúste zaradiť aj pečivo a ovsené vločky. Oba tieto zdroje pozitívne ovplyvňujú trávenie a preto by nemali chýbať.

4. Pite viac vody

Keďže ľudské telo sa z prevažnej väčšiny skladá z vody nesmiete vynechávať alebo podceňovať túto dôležitú zložku. Najmä pri konzumácii sladených nápojov, kedy mate pocit plnosti a toho že ste pili dosť sa veľmi mýlite. Čistá voda je pre telo najprirodzenejší zdroj ktorým je možné sa hydratovať a preto by mala byť vašim hlavným nápojom.

5. Začnite sa hýbať!

Tak a na záver už stačí iba to večné omieľanie. Hýbte sa! Skúste počas voľna ísť niekam do prírody, na prechádzku, skúste turistiku alebo zimné športy. Nič nenaštartuje váš metabolizmus lepšie ako pohyb a zdravá strava. Tak nečakajte. Sviatky sa skončia a do leta to zbehne rýchlo tak začnite hneď 🙂

Nezabúdajte na odbornú konzultáciu, ktorú ponúkam zdarma

Kontaktujte ma pomocou formulára na stránke 
https://martinmiko.sk/#objednavka alebo správou na fb.

Toto sú TOP 6 doplnkov stravy podľa Maťa Mika
prezradím Vám ako často cvičiť
viac

MARTIN MIKO © 2016 | All Rights Reserved

Design: Adsulting.