Martin Miko

Váš osobný tréner

+421 915 316 620

Prvý tréning zdarma
facebook
< Naspäť
5 dôležitých tipov, ktoré Vám pomôžu na ceste za novou postavou

27. 03. 2017

5 dôležitých tipov, ktoré Vám pomôžu na ceste za novou postavou

Množstvo ľudí sa trápi nad otázkou ako sa zbaviť prebytočných kíl. Veľakrát však narážajú na problém v informáciách, ktorých je strašne veľa, a tak vám chcem priniesť 5 zásad, ktoré by ste mali poznať.

1. Znížte kalorický príjem. V praxi to znamená že musíte obmedziť denný príjem jedla, resp. nahradiť kalorickejšie potraviny menej kalorickými. To znamená, že do stravovania zaradíme viac zeleniny, uberieme z príloh ako sú napríklad ryža, zemiaky, pečivo(a iné sacharidové) a zaradíme do stravy zdravé tuky (olivový olej, oriešky, avokádo a pod.). Ďalej by ste sa mali riadiť pravidlom,podľa ktorého sacharidy prijímajte v zásade v prvej polovici dňa.

V druhej polovici dňa sa snažte obmedziť ich množstvo a k večeru už jedzte iba bielkoviny a tuky. Pozor si treba dať na cukry, ktoré sú obsiahnuté v potravinách, ktoré sa nám zdajú byť dobré, ako napríklad ovocie alebo mlieko. Oba tieto zdroje obsahujú jednoduché cukry, a tak sa môže stať, a často sa stáva, že ľudia si kazia svoje snaženie tým, že sa neustále prejedajú ovocím mysliac si, že je to zdravé. Opak býva pravdou a priveľa fruktózy z ovocia môže pokaziť váš režim.

2. Zvýšime výdaj energie. Ak chceme efektívne chudnúť, musíme zvýšiť energeticky výdaj tak, aby rovnica príjem kalórii – výdaj kalórii fungovala v náš prospech. Príjem preto musí byť nižší ako výdaj. Ak pridáte jednoduché činnosti ako kardio cvičenie, obmedzíte vozenie sa výťahom, do obchodu pôjdete pešo a pod. a zároveň to skombinujete s aktivitou vo fitnescentre, váš vydaj energie bude vyšší ako váš príjem kalórií. Telo ako reakciu na tento stav použije energiu,ktorú máte uskladnenú v tukových zásobách, a to je náš žiadaný efekt.

3. Dostatok spánku a regenerácie. Veľmi dôležitý faktor, na ktorý ľudia zabúdajú. Práve nedodržanie tohto pravidla má za následok predčasné ukončenie diétneho režimu u väčšiny ľudí. Ide o to, že vaše telo musí mať čas na odpočinok, pretože diétny režim , a teda deficit prijímanej energie zo stravy si musíte kompenzovať. Je úplne normálne ak sa budete miestami cítiť unavený. Práve to je signál pre vás aby ste viac odpočívali. V opačnom prípade by ste sa ľahko pretrénovali a stratili tým chuť a energiu. Preto je dôležité mať kvalitný spánok, pestrú stravu,ktorá obsahuje dostatok makro a mikroživín, a psychickú pohodu.

4. Pozor na pretrénovanie a nízky príjem kalórii. Ďalšou veľkou chybou, ktorej sa ľudia pri chudnutí dopúšťajú je veľmi nízky príjem energie zo stravy, čo má za následok pretrénovanie sa. Čo je ale horšie, ak začnete chudnúť štýlom „prestanem jesť“, váš metabolizmus vám na to veľmi rýchlo odpovie tak, že spomalí vaše trávenie a väčšinu z už aj tak malého množstva potravín začne pomalšie využívať, čím spomalí celý proces chudnutia. Dostanete sa do bodu, kedy vaša váha už ďalej nepôjde dole a tu prichádza najväčšie sklamanie. Ak sa vrátite k starému režimu stravovania, je dosť pravdepodobné, že vám pribudnú kilá navyše, a to práve z dôvodu spomalenia metabolizmu šokom z malého príjmu potravy . Ďalej to už poznáme.

5. Doplnky stravy. Doplnky stravy majú veľký význam práve v období diéty. Preto je vhodné používať tieto suplementy ak chcete zhodiť kilá a podporiť spaľovanie tuku. Všeobecne odporúčam komplexnejšie spaľovače tuku, ktoré vo väčšine zrýchľujú metabolizmus, zvýšia telesnú teplotu a obsahujú viacero látok,ktoré majú povzbudzujúci charakter. Na trhu je množstvo týchto spaľovačov, a niekedy je problém sa v tomto sortimente zorientovať. Preto ak hľadáte pomoc spýtajte sa obchodníka, alebo mňa formou emailu. Samostatnou kategóriou sú spaľovače pochádzajúce z Ameriky, v ktorých nájdeme látky, ktoré sú mnohonásobne účinnejšie ako tie európske, avšak ich dostupnosť je veľmi zložitá.

Ak hľadáte profesionálnu pomoc pri cvičení, či chudnutí, neváhajte si objednať bezplatnú konzultáciu TU.
Pokiaľ sa Vám článok páčil, neváhajte a sledujte ma na mojom facebookovom profile → TU.

Toto sú TOP 6 doplnkov stravy podľa Maťa Mika
prezradím Vám ako často cvičiť
viac

MARTIN MIKO © 2016 | All Rights Reserved

Design: Adsulting.