Martin Miko

Váš osobný tréner

+421 915 316 620

Prvý tréning zdarma
facebook
< Naspäť
prezradím Vám ako často cvičiť

24. 04. 2017

Ako často cvičiť?

Väčšina z nás trpí nedostatkom času. Veľmi veľakrát sa to  opakuje, denno denne stretávam rôznych ľudí, ktorým sa tento problém stáva rutinou.  Každý z nás sa niekam ponáhľa, rieši pracú , starosti, domácnosť, povinnosti.

Tento problém sa spája s otázkou či budem popri tomto strese a povinnostiach stíhať chodiť cvičiť. Ľudia sa pýtajú či sa mi oplatí začať, keď už teraz nemám dostatok času. Myslím že najdôležitejší krok je stále ten prvý a nemali by ste váhať nad tým či vykročíte alebo nie. Spravte to.

A teraz samotný čas. Musíte si uvedomiť že čas ktorý venujete cvičeniu nieje len o čistom čase v posilňovni. Treba si uvedomiť, že potrebujete čas na presun do fitnes centra, potom nasleduje prezliekanie , ďalej samotný tréning  a cesta domov. Niekedy tieto prípravy a presun záberu viac čašu než samotne cvičenie. Nechcem vás týmto strašiť, ale treba sa na to pripraviť.  Ako každý problém aj tento sa dá vyriešiť. Kľúčové je pripraviť sa a zvoliť vhodnú formu tréningu (ako napríklad kruhový tréning, TRX , alebo tréning s trénerom) ktoré šetria Váš čas, a sú veľmi efektívne.  Tieto tréningy sa dajú zvládnuť v čaše do 45 minút, čo je veľmi krátky, ale zároveň efektívny čas ktorý by ste mali využiť naplno.  Ak zvolíte vhodnú formu, ktorá vám bude vyhovovať, časom budete trénovať veľmi rýchlo a intenzívne. Ďalšou dôležitou časťou je kardio tréning. Ak nemáte čas chodiť do fitnes centra, a cvičiť na kardio strojoch, choďte radšej von. Zaberie vám to omnoho menej času, pobyt na čerstvom vzduchu vám prospeje a spálite pri tom množstvo kalórii. Preto pouvažujte nad ranným behom alebo bicyklovaním. V lete sú vhodné aj korčule.

Ešte trocha matematiky.

Za pol hodinu behu (8km/hod- pomale tempo) spálite približne 320 Kcal. Ak by ste takto behali 3 krát týždenné bolo by to 960 Kcal za týždeň.

K tomu by sme pripočítali 2 intenzívne hodinové cvičenia (s vlastnou váhou doma, alebo fitnes centrum) ktoré nám zvýšia vydaj energie o ďalších  cca 1200 Kcal týždenné.

To nám dokopy dáva 2160 Kcal týždenne, ktoré predstavujú náš zvýšený vydaj energie . Ak to vydelíme číslom 9 ktoré symbolizuje energetickú hodnotu na 1 gram tuku, výsledok bude číslo ktoré predstavuje (v ideálnom prípade) hodnotu spáleného tukového tkaniva v gramoch. V našom prípade je to 240 G tuku týždenne. Mesačne je to cca 1 KG tuku.

Tento prepočet je len orientačný, a výsledok závisí od rôznych individuálnych aspektov. Čo som tým ale chcel povedať  je, že za tri a pol hodiny týždenne môžete vybudovať skvele výsledky. Do tohto prepočtu som ešte nezarátal znížený kalorický príjem pri diétnom režime. ktorý by tento efekt ešte znásobil.

Preto ak riešite otázku či mate začínať, a či to budete časovo zvládať, zamyslite sa nad týmto jednoduchým prepočtom. Len tri hodiny týždenne môžu zmeniť Váš život, zlepšiť Váš výzor a vybudovať Vaše lepšie ja.

Ak hľadáte profesionálnu pomoc pri cvičení či chudnutí, neváhajte si objednať bezplatnú konzultáciu TU.
Pokiaľ sa Vám článok páčil, neváhajte a sledujte ma na mojom facebookovom profile → TU.

Toto sú TOP 6 doplnkov stravy podľa Maťa Mika
prezradím Vám ako často cvičiť
viac

MARTIN MIKO © 2016 | All Rights Reserved

Design: Adsulting.