Martin Miko

Váš osobný tréner

+421 915 316 620

Prvý tréning zdarma
facebook
< Naspäť

11. 04. 2017

Problematické partie – Ako ich spevniť?

Veľmi častou otázkou žien ktoré stretávam na konzultáciách, a asi najčastejšou požiadavkou zároveň, je spevnenie problematických partii. Dá sa povedať že 9 z 10 žien ma tento problém, a radi by ho riešili. Dnes sa v krátkosti pozrieme ako na to.

Je dôležité podotknúť, že spevnenie tela a problematických partii obzvlášť, je beh na dlhu trať. Výsledný efekt sa dostaví až po čase sústavnej činnosti, a po priamom zameraní sa na danú problematickú partiu, akou sú napríklad napríklad boky, zadok alebo brucho.
Týmto partiám je potrebné venovať výraznejšiu pozornosť, pretože môžu a častokrát aj kazia celkový dojem. Každý mame od prírody iný typ postavy, a vy sami viete čo vám na sebe najviac „vadí“. Riešenie spočíva v kombinácii správneho prioritného prístupu na tréningu, teda danú partiu precvičujeme väčším počtom cvikov, alebo pridáme série naviac. Vhodné by bolo taktiež zamerať sa na túto partiu na začiatku tréningu, kedy mate ešte najviac energetických zásob, a dokážete tak podať 100% výkon. Docielite tým to, že najväčšiu koncentráciu a energiu využijete pravé pri precvičovaní zaostalej partie na začiatku tréningu, keď mate energie najviac.

Vyber cvikov je taktiež veľmi dôležitý, preto ak máte dostatok náradia v posilňovni, vyberajte si stroje alebo cviky, určené presne na túto partiu. Preferujte osvedčené základné cviky, ktoré sú jednoduché na prevedenie a na ich vykonávanie nepotrebujete byť maximálne zručný. Často vidno vo fitness centrách robiť ľudí rôzne variácie cvikov v domnení, že lepšie izolujú a precvičia danú partiu. Ak ste profík, a tieto variácie vám sedia, rýchlo sa učíte a cítite ich efekt, tak je všetko v poriadku. Ak ste začiatočník, a na niektoré cviky si netrúfate, nelámte si nad tým hlavu a sústreďte sa na základne pohyby.

Ďalším z faktorov je kardio. Mali by ste sa snažiť o to, aby sa vaša problematická partia spevnila a to tým že ju budete viac precvičovať, a zároveň zredukujete tuk, ktorý kazí celkový dojem. To docielite častým kardio cvičením. Ale pozor! Iba spojením týchto dvoch faktorov dosiahnete výsledný požadovaný efekt, pretože aj chudé telo, bez nadmerného percenta tuku nemusí vyzerať „pevne“. Preto je dôležité nevynechať posilňovanie, a správne ho kombinovať s kardio cvičením.

Posledným faktorom je strava o ktorej sme písali už celkom dosť v týchto článkoch – Strava. Naozaj je to základ, či Diéta – štyri najväčšie chyby, ktoré ju kazia. Je samozrejmé, že s redukciou tuku sú spojené aj stravovacie návyky ktoré tomu majú nasvedčovať.

Ak hľadáte profesionálnu pomoc pri cvičení či chudnutí, neváhajte si objednať bezplatnú konzultáciu TU.
Pokiaľ sa Vám článok páčil, neváhajte a sledujte ma na mojom facebookovom profile → TU.

Toto sú TOP 6 doplnkov stravy podľa Maťa Mika
prezradím Vám ako často cvičiť
viac

MARTIN MIKO © 2016 | All Rights Reserved

Design: Adsulting.