Martin Miko

Váš osobný tréner

+421 915 316 620

Prvý tréning zdarma
facebook
< Naspäť

13. 02. 2017

Ako správne cvičiť doma?

Neviete ako správne cvičiť doma, aby ste dosiahli požadované výsledky? Prinášam Vám zopár jednoduchých odporúčaní, pomocou ktorých dosiahnete viditeľné zlepšenie.

Riešením pre ľudí , ktorí nemajú čas na to, aby pravidelne chodili do fitness centra je cvičenie doma s pomocou jednoduchého náradia, alebo s váhou vlastného tela. Aj takáto aktivita môže priniesť veľmi solídne výsledky, avšak tu je veľmi dôležitá disciplína. Najväčšou prekážkou je takmer vždy vlastne pohodlie domova. Málokto je taký vytrvalý, a zároveň ochotný v rámci volného času sa venovať sebe a trápiť sa doma cvičením, keď navyše veľakrát nevie čo má robiť, nemá potrebné vybavenie.

Základných 8 cvikov

Riešením tohto problému je stanovenie si času, kedy budeme cvičiť, ako často a čo. Osobne doma odporúčam robiť cviky s vlastnou váhou a zamerať sa na kardio cvičenie. Vybudujete solídny základ, naučíte sa pravidelnosti, Váš výkon sa zvýši a možno prídete na to, že vás to baví. Nie každý si môže dovoliť drahé homefitness vybavenie, a preto je oveľa jednoduchšie si pozrieť nejaké cviky na YouTube, kde nepotrebujete takmer nič. Ako základ by som si vybral 8 cvikov, pri ktorých by som sa naučil perfektne techniku cviku a prevedenie. Zoradil by som ich do poradia, spísal si počet sérii a opakovaní, a až potom začal. Stanovte si na to presný čas. Vždy cvičte to isté, v intervale napríklad 8 týždňov a postupne pridávajte opakovania. Docielite tým výbornú merateľnosť vášho pokroku, pretože ak za ten istý čas urobíte viac sérii alebo opakovaní, viete že postupujete!

Ako ďalej?

Ďalším levelom by bolo pridanie cvikov, alebo času, ktorý cvičíte. Ak začneme na 3 polhodinových tréningoch týždenne a zaradíme 2 hodinové intervaly cvičenia, bude nás to dokopy stáť iba 3 a pól hodiny týždenne, pričom výsledky tohto tréningu môžu byť niekedy úspešnejšie ako hodiny tréningu v posilňovni so zlým zameraním. Výhodou je EXTRÉMNA FINANČNÁ A ČASOVÁ NENÁROČNOSŤ, a zároveň veľmi vysoká efektivita. Znova ale pripomínam nutnosť upraviť stravu a dodržiavať pravidlá správneho stravovania.

Samostatnou kapitolou sú posilňovacie stroje na doma. Môj názor je, že sú to vyhodené investície okrem kardio stroja, ktorý je vhodný v zimných mesiacoch, kedy sa kardio nedá robiť v prírode kvôli počasiu. Vyhol by som sa posilňovacím vežiam a nakladacím činkám, pretože sú drahé a ich kvalita je veľmi slabá.

Pokiaľ sa Vám článok páčil, neváhajte a sledujte ma na mojom facebookovom profile → tu.

Toto sú TOP 6 doplnkov stravy podľa Maťa Mika
prezradím Vám ako často cvičiť
viac

MARTIN MIKO © 2016 | All Rights Reserved

Design: Adsulting.