Martin Miko

Váš osobný tréner

+421 915 316 620

Prvý tréning zdarma
facebook
< Naspäť
diéta a štyri chyby ktoré ju ničia

03. 04. 2017

Diéta – štyri najväčšie chyby, ktoré ju kazia

Každý diéty režim by mal byť postavený na vedomostiach, základných princípoch a individualite. Je veľmi dôležité držať sa tohto stanoveného plánu určitú dobu a čo najmenej vybočiť (len ak je to nutné), aby sa požadovaný efekt dostavil čo najskôr. Preto dnes preberieme najväčšie chyby a omyly, ktorých sa ľudia dopúšťajú.

     

  1. Zlý výber potravín.
    Ako základ vždy musíme dbať na to, aby bol náš diétny plán postavený z dobrých surovín. Ideálne čo najčerstvejších a najhodnotnejších. Kvalita potravín, ako aj ich pôvod, majú určite svoje opodstatnenie, avšak o to dôležitejšie sú ich kalorické hodnoty a obsah mikro a makroživín. Základom budú kvalitné bielkoviny, komplexné sacharidy a zdravé tuky. Z bielkovín sú ako najhodnotnejší zdroj vajíčka, ďalej hovädzie, teľacie, morčacie a kuracie mäso, morské plody, ryby. Ďalším zdrojom sú mliečne bielkoviny, ktoré predstavujú menej hodnotný zdroj, resp.menšiu využiteľnosť, z dôvodu horšieho trávenia niektorými konzumentmi. Z rastlinných bielkovín sú to prevažne sója a rôzne strukoviny, ktoré, ale obsahujú aj sacharidy.  Z komplexných sacharidov sú ideálne ovsené vločky, ryža (a produkty z nej) a samozrejme zelenina ktorá ma malú energetickú hodnotu a veľký objem , preto je ideálna v čase hladu, kedy zasýti. Tuky, ako zdroj energie nesmú v diétnom režime chýbať! Dôležité je ale vybrať si tie správne, preto uprednostnite kokosový a olivový olej, oriešky a nasýtené tuky z vaječného žĺtka.
  2.  

  3. Nesprávne načasovanie.
    Veľa ľudí robí chybu pravé v čase kedy na nich večer príde hlad, a nevedomky tak konzumujú potraviny,ktoré im kazia zmysel diétneho režimu – napríklad ovocie.  Je veľmi dôležité si uvedomiť funkciu jednotlivých makroživín a podľa toho ich využívať. Preto sa vyvarujte konzumácii sacharidov a cukrov v popoludňajších hodinách, a najmä večer pred spaním. Namiesto toho si vyberte z bielkovín, ktoré konzumujte s tukom. Dôležitou poznámkou je prijem sacharidov po tréningu, kedy je vhodne prijať malé množstvo jednoduchých sacharidov a naplniť tak zásoby cukru vo svaloch. Počas dna priebežne prijímajte bielkoviny v dávkach do 40 gramov. Deň začínajte malou dávkou komplexných sacharidov, ktoré obsahujú vlákninu (napríklad vločky) a s postupom čašu sa sacharidom k večeru vyhýbajte. Tuky prijímajte s jedlom, ktoré si pripravujete. Mäso pripravujte na olivovom alebo kokosovom oleji, a ak chcete, pridajte si večer hrsť orechov. Avšak nepreháňajte to, pretože tuky majú dvojnásobnú energetickú hodnotu na gram oproti sacharidom a bielkovinám.
  4.  

  5. Slabý vydaj energie.
    Znova sa dostávame k pravidlu, že ak zvýšite vydaj energie a znížite príjem, vaše kilá by mali isť dole. S tým je spojená aj zmena výzoru a redukcia tuku. Preto dbajte na to, aby ste mali dostatok pohybovej aktivity a ak cítite že vaše chudnutie má pomalé tempo, pridajte na aktivite!
  6.  

  7. Prehrešky.
    Každý to pozná. Prídete domov, zbadáte niečo na čo máte chuť, žalúdok je prázdny a zdravý rozum ide bokom. Toto sa nesmie stávať. Musíte sa naučiť držať svoju chuť na jedlo, ktoré si odopierate na uzde, inak sa Vám nikdy nepodarí dosiahnuť požadovaný výsledok.  Začína to jedným kúskom koláča, ktorý si dáte len tak. Potom sú to už dva kúsky a o dva týždne už kašlete na plán. Nerozptyľujte sa tým, že narúšate svoj plán a pripomínate si chuť jedla, na ktoré ste zvyknutí. Držte sa zásad, majte na zreteli svoj cieľ a ak máte chuť na niečo nezdravé, nájdite si alternatívu. Je množstvo receptov, sladkých aj slaných, ktoré môžete používať na úpravu jedla tak, aby Vám to neškodilo.

 

Ak hľadáte profesionálnu pomoc pri cvičení či chudnutí, neváhajte si objednať bezplatnú konzultáciu TU.
Pokiaľ sa Vám článok páčil, neváhajte a sledujte ma na mojom facebookovom profile → TU.
 

 

 

 

 

 

Toto sú TOP 6 doplnkov stravy podľa Maťa Mika
prezradím Vám ako často cvičiť
viac

MARTIN MIKO © 2016 | All Rights Reserved

Design: Adsulting.