Martin Miko

Váš osobný tréner

+421 915 316 620

Prvý tréning zdarma
facebook
< Naspäť
cvičenie podporuje naberanie svalovej hmoty

13. 03. 2017

Naberanie svalovej hmoty

Čo robiť, keď som veľmi chudý a nedarí sa mi pribrať. Často sa ma to pýtajú najmä mladí chlapci, ktorí v posilňovni začínajú a nemajú žiadne skúsenosti. Odpoveď je jednoduchá. Veľa a dobre jesť, a málo cvičiť.

Ak hovoríme o ľuďoch, ktorí majú chorobný problém s priberaním, hovoríme o takzvaných EKTOMORFOCH. Je to typológia postavy, ktorá je prirodzene chudá, s úzkymi ramenami, slabšími kĺbmi a nízkym percentom tuku. Ak ste v tejto skupine, nehádžte flintu do žita, máte to vyhrané!

Výhodou tejto postavy je to, o čo sa snažíme všetci pred letom, a to je nízke percento tuku. Títo ľudia majú takmer celoročne pekné ploché brucho, a pritom sa nejak výrazne neobmedzujú. Je jasné, že ak má chlapec 190 cm a 65 kg tak to nieje DREAM BODY, no stačí správny prístup a v lete vyzerá na kúpalisku najlepšie.

Poďme teda prebrať, ako správne cvičiť a jesť, ak chceme vybudovať nejaké svalstvo a zachovať tú dobrú vlastnosť, ktorou je nízke percento tuku. Základom je ako vždy strava. U ektomorfa je to dvojnásobne pravidlo. Nejde ani tak o zloženie ako o množstvo. Výhodou týchto ľudí je ich rýchly metabolizmus, ktorý veľmi efektívne spaľuje potravu a premieňa ju na energiu. Táto skutočnosť je zároveň aj ich nevýhodou. Preto by ektomorf mal dbať na zvýšený prijem energie, a to prevažne zo sacharidov, netreba ale zabudnúť na tuky a bielkoviny.

Netreba sa báť ani jednoduchých cukrov, avšak odporúčal by som ich použivať po tréningu v množstve okolo 100G (vhodné sú aj sacharidové doplnky- gainer) a tiež by bolo prospešné zaradiť ovocie ráno po prebudení. Cieľom je prijať toľko kalórii, aby sme prekonali náš metabolizmus, a aj napriek jeho dobrému fungovaniu boli v energetickom pluse.

Tréning u ektomorfa by nemal byť nejak výrazne dlhý. Skôr naopak. Ležérnejšie tempo, málo opakovaní, par sérii sem, par sérii tam a dosť. Vhodné je použivať väčšie váhy, a zaťažiť svaly len do tej miery, pokiaľ sa cítime dobre. Nevhodným sú dlhé tréningy s vysokou intenzitou a použivanie intenzifikačných technik. Veľkým plusom je že, ak ste vyslovene ektomorf a máte nízke percento tuku, aj par kíl svalov navyše sa u vás prejaví ako veľmi veľké zlepšenie, pretože vaše svaly budú vždy pekne vyrysované a budú pôsobiť dojmom kvality.

Sumár: Extrémne dôležité je v tomto prípade prijímať dostatočne množstvo. Pravidelne merajte svoje pokroky, silové, ale aj doma na váhe. Ak vidíte že sa zväčšujete, vládzete viac a vyzeráte lepšie, ste na správnej ceste. Ak sa výsledky nedostavujú, takmer určite neprijímate dostatok potravin. S tréningom veľmi opatrne, nikam sa neponáhľajte,  cvičte málo, no s veľkou váhou.

Pokiaľ sa Vám článok páčil, neváhajte a sledujte ma na mojom facebookovom profile → tu.

Toto sú TOP 6 doplnkov stravy podľa Maťa Mika
prezradím Vám ako často cvičiť
viac

MARTIN MIKO © 2016 | All Rights Reserved

Design: Adsulting.