Martin Miko

Váš osobný tréner

+421 915 316 620

Prvý tréning zdarma
facebook
< Naspäť

08. 03. 2020

O tréningu s trénerkou – Prečo je tréning ženy iný ako tréning muža ?

Prečo je tréning ženy úplne iný ako tréning muža a čo s problematickými partiami ako zadok a brucho?

Jednou zo zásadných vecí pri trénovaní je určite individualizmus. Každý človek je pre mňa špecifický, preto aj tréning vyzerá často úplne odlišne. Ešte viac však treba dávať dôraz na individuálne zameranie – či ide o tréning muža alebo ženy. Každý máme predsa iný cieľ, ale aj iné fyziologické predpoklady, mechanizmy a procesy v tele. Preto je správne zloženie tréningu pre ženu kľúčové, ak sa chce zamerať na svoj konkrétny problém. Samozrejmosťou je kombinácia vhodnej stravy, ale to preberieme v ďalšom blogu.

Tak teda, ako na to?

V prvom rade treba pri úvodnej konzultácii, ktorú ponúkam klientom zdarma zhodnotiť to, v akom štádiu sa človek nachádza, aké mal doterajšie skúsenosti s cvičením a či má nejaké zdravotné obmedzenia. Po zvážení riešenia sa pustíme do práce. Ako vždy, najdôležitejšie zo všetkého je začať cvičiť  jednoducho. Zvoliť cviky a pohyby, ktoré nie sú náročné na prevedenie a človek si pri nich ľahko zvyká na tempo, techniku, plynulosť pohybov a podobne. Úvodné tréningy sa väčšinou nesú v štýle zoznámenia sa s prostredím a s tým, čo a ako zo seba potrebujeme dostať.

Individualizmus a zváženie konkrétnych postupov potom prichádza vtedy, ak má človek zvládnutý základ a vie, na čo sa chce zamerať. Veď predsa  žena, ktorá chce byť chudšia, chce mať pevnejšie telo, zadok a brucho, musí do svojho tréningu zaradiť hlavne cviky a postupy, ktoré jej čo najskôr prinesú želaný efekt. Nemôže postupovať presne tak, ako chlap, ktorý cvičí rekreačne alebo aj ťažko silovo. Efekt by bol  možno negatívny, slabý alebo žiadny. Tak, ako na chlapov platia jednoduché techniky, pomalšie tempo, väčšie váhy a pod., tak aj tréning žien má mať svoje postupy.

Práve preto, sa pri mojich klientkach zameriavam práve na tie cviky a partie, ktoré sú pre ne dôležité. Každá žena, ktorá chce vyzerať dobre, predsa potrebuje mať pevnejšie telo, zadok, boky a brucho. Práve o to, sa snažím pri tréningu s mojimi dievčatami.

Základné cviky, rýchle tempo, kardio, špecializácia a pokročilé techniky

Tak, ako sa dom stavia od základov, aj s cvičením je rovnako. Začíname jednoducho, teda základné cviky, jednoduché prevedenie a postupne sa snažíme pridávať záťaž alebo rýchlosť. Práve rýchlosť a tempo tréningu sú veľmi dôležité pri tréningu žien. Hlavne v tempe je ten podstatný rozdiel. Kým chlap má v tréningu pauzu pokojne aj 3 minúty, žena by sa mala snažiť držať sa v čo najrýchlejšom tempe.

Ide o to, aby sa počas jedného tréningu urobilo čo najviac kvalitnej práce, teda, aby sa podal čo najlepší výkon. U chlapov zväčša ide o výkon silový, preto sú vhodné dlhšie pauzy, avšak u žien ide skôr o vyšší počet opakovaní, viac kombinovaných sérií, supersérií a podobne. Dôležité je pracovať efektívne a robiť kroky, ktoré smerujú k nášmu cieľu.

Ako sa zbaviť problematických partií a po akom čase to bude vidno

Všetko záleží od nasadenia, ale aj od individuálnych možností a schopností. Ak máte dostatok času, venujete cvičeniu všetku potrebnú energiu, tak výsledky prídu veľmi rýchlo. Ak vám do toho ešte hrá priaznivý zdravotný stav, nemáte žiadne obmedzenia, tak ste naozaj na dobrej ceste. Ak nie, zväčša si to vyžaduje práve ten individuálny prístup, ktorý sa snažím ľuďom dať.

Preto, ak uvažujete, že začnete cvičiť, príďte sa porozprávať na úvodnú konzultáciu a spolu nájdeme riešenie.

Toto sú TOP 6 doplnkov stravy podľa Maťa Mika
prezradím Vám ako často cvičiť
viac

MARTIN MIKO © 2016 - 2019 | All Rights Reserved

Vyrobené: RAZDVA