Martin Miko

Váš osobný tréner

+421 915 316 620

Prvý tréning zdarma
facebook
< Naspäť
prečo sa zveriť osobnému trénerovi

21. 09. 2016

Päť rád pre začiatočníkov. Čomu sa vyhnúť keď začínam svoj fitness život.

Týchto päť rád vám pomôže rýchlejšie sa zorientovať na začiatku vašej cesty za lepším ja. Tak, ako v každej oblasti, aj tu treba dávať pozor na to, aby človek neskončil v kruhu nespokojnosti, zlého pocitu a zbytočne minutých peňazí.

1. Predsudky

Všetky ich nechajte za sebou. Musíte ísť do toho s čistou hlavou, pevne presvedčený o tom, že váš cieľ je reálny, a že ho splníte. Vykašlite sa na „dobré rady okolia“ ako napríklad: „to nie je pre teba“, „ty nikdy neschudneš“, „si na to už stará(ý)“, „určite nevydržíš dlho“, „je to strašne náročné“ a podobne. Na začiatku si stanovte svoj cieľ, porozprávajte sa o tom s trénerom ak ho máte, a kráčajte pomalým, ale istým krokom k výsledkom. Výsledky sú presne to, čo zmaže vaše predsudky a zavrie ústa všetkým pochybovačom.

2. Reklamy na nemožné

Tak ako všade, ani tu nepríde nič bez námahy. Proces zmeny vlastného ja je dlhodobý. Chudnutie, ale aj priberanie je skôr otázkou matematiky než rôznych „zázračných tabletiek“, ktoré všetko spravia za vás. Ak ste 10 rokov pestovali svoje ja, s ktorým ste nespokojný, určite nové Ja a úplná spokojnosť nepríde za pár týždňov. Odpútajte preto svoju pozornosť od reklám na najlepší spaľovač tuku, alebo najdrahší proteín. Základom je dodržiavanie pravidiel v stravovaní, pravidelnosť a vytrvalosť.

3. Tréneri

Toto povolanie sa v poslednej dobe veľmi rozšírilo a dnes je trénerom vlastne každý, kto ním chce byť. Súvisí to hlavne s relatívne vysokou dostupnosťou trénerského certifikátu a možnosťou veľmi slušne si privyrobiť. Preto nie je tréner ako tréner a treba si na to dávať pozor. Často sa stáva, že na výber je kvantita, ktorá však ničí kvalitu a hodnosť povolania tréner. Vždy si všímajte odbornosť vo vyjadrovaní, prístup, serióznosť, pozornosť voči vám, vystupovanie a dôvody prečo váš tréner toto povolanie robí. Vždy je prvoradá vaša spokojnosť.

4. Progres

Vždy kontrolujte svoj posun. Ak sa neposúvate ďalej, je veľmi pravdepodobné, že robíte niečo zle. Výsledky vo vás udržia motiváciu, ale naopak stagnácia podporí vaše pochybovanie o sebe. Preto stále pozorujte seba, svoj posun a ak sa vám niečo nezdá, čím skôr sa snažte zistiť príčinu. Sledujte váhu, centimetre v páse, bokoch, výkonnosť. Ak uvidíte pozitívne zmeny, budete cítiť spokojnosť a chuť pokračovať.

5. Sklamanie

Úzko súvisí s predchádzajúcim bodom. Netreba sa vzdávať hneď po prvom neúspechu. Možno je to vo vašom prípade len otázkou času, kedy sa výsledky a spokojnosť dostavia, možno je za tým niečo iné. Každý z nás je individuálny, a od toho sa odvíja prístup k tréningu, strave, ale aj dĺžke premeny. Práve sklamanie by malo byť tým, čo vás vynesie do vyšších obrátok a dodá vám väčšiu chuť dokázať to. Človek musí niekedy prehrať, aby dokázal zvíťaziť.

Pokiaľ sa Vám článok páčil, neváhajte a sledujte ma na mojom facebookovom profile → tu.

Toto sú TOP 6 doplnkov stravy podľa Maťa Mika
prezradím Vám ako často cvičiť
viac

MARTIN MIKO © 2016 | All Rights Reserved

Design: Adsulting.