Martin Miko

Váš osobný tréner

+421 915 316 620

Prvý tréning zdarma
facebook
< Naspäť

21. 09. 2016

Strava. Naozaj je to základ.

Strava je základom k úspechu celej premeny a spokojnosti. Ani hodiny strávené vo fitnescentre vám nepomôžu ak postupne nezmeníte svoje stravovacie návyky. Zmena výzoru je vo veľkej časti matematika. Pomer prijatých a spotrebovaných kalórií, rozdelenie kalorického príjmu medzi sacharidy, bielkoviny a tuky a správne načasovanie jedla sa nedajú oklamať.  Ak rozumiete základným princípom stravovania, nie je to žiadna veda.

Zmeňte svoje stravovacie návyky

V prvom rade treba meniť svoje návyky postupne a plynulo tak, aby ste si na zmenu zvykli a aby vás to čo najmenej obmedzovalo. Je samozrejmé, že ak žijete hektický život plný cestovania, máte deti, náročné povolanie a pod., nemôžete svoje doterajšie návyky zmeniť zo dňa na deň. Ľudia, ktorí túto zmenu urobia takto rázne väčšinou končia tak rýchlo, ako začali. Preto si dajte na prechod k novému jedálničku čas. Začnite plynulo tým, že začnete na troch jedlách denne, ku ktorým neskôr môžete pridávať ďalšie podľa potreby. Váš tréner by vám mal dať presné inštrukcie a vypracovať vám stravovací plán. Tento stravovací plán by mal byť zostavený s ohľadom na váš zdravotný stav, cieľ, časové možnosti a iné osobné požiadavky. Kvalitný stravovací plán v spojení s dobrým tréningovým plánom vám zaručí, že budete na sebe vidieť zmeny, a to vás ešte viac posilní v jeho striktnom dodržiavaní.

Príprava jedla záľubou

Ak vám chýbajú základné znalosti a chcete čas strávený vo fitnescentre využiť naplno, využite službu odborníka a nechajte si stravovací plán vypracovať. Vyhnete sa tak zbytočnej strate času a možnému sklamaniu.  Je na vás koľko fantázie dáte do receptov na prípravu jedál. Každopádne by sa to pre vás malo stať záľubou a z jedla, ktoré konzumujete by ste mali mať radosť, malo by vám chutiť a mali by ste sa po ňom cítiť dobre.

Ktoré potraviny áno a ktoré nie?

Preferujte potraviny, ktoré obľubujete a vylúčte potraviny, ktoré vám spôsobujú tráviace ťažkosti alebo inak negatívne vplývajú na váš život. Napríklad ak vám ovsené vločky spôsobujú nepríjemné nafukovanie, skúste ich konzumáciu znížiť alebo nahradiť niečim iným. To isté platí o zelenine, mäse, prílohách a pod. Každopádne, tieto osobitné požiadavky by mali byť odkonzultované ešte pred samotným začiatkom stravovania a mali by byť nevyhnutnou súčasťou odbornej konzultácie, ktorú by ste mali pred svojou premenou podstúpiť.

Zostáva už len vytrvať

Zostáva už iba nájsť presne to, čo vám vyhovuje, držať sa stanovených pravidiel, načasovania a byť vytrvalý. A kedže výpočet kalorického príjmu a následný návrh stravovacieho plánu je z veľkej časti o matematike, ktorá nepustí, výsledky jednoducho musia prísť.

Pokiaľ sa Vám článok páčil, neváhajte a sledujte ma na mojom facebookovom profile → tu.

Toto sú TOP 6 doplnkov stravy podľa Maťa Mika
prezradím Vám ako často cvičiť
viac

MARTIN MIKO © 2016 | All Rights Reserved

Design: Adsulting.